Onlinearabic.net Anasayfası   Aktif KonularAktif Konular  Forumu AraArama  YardımYardım  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş   
Meslek, Fuar, Kurs, Üniversite, Yüksek Lisans, Burs & Okul
  Forum Anasayfası Onlinearabic.net www.onlinearabic.netMeslek, Fuar, Kurs, Üniversite, Yüksek Lisans, Burs & Okul

Mesaj icon Konu: İlahiyat - Arapça Eğitimi ve Araştırmaları

Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Konu: İlahiyat - Arapça Eğitimi ve Araştırmaları
    Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 09:54

Modern Dönemde İlahiyat Fakültelerinde Arapça Eğitimi ve Araştırmaları

Çalıştay
 

 
Modern Dönemde İlahiyat Fakültelerinde Arapça Eğitimi ve Araştırmaları
 
الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 09:56

Modern Dönemde İlahiyat Fakültelerinde Arapça Eğitimi ve Araştırmaları

Çalıştay
 

Modern Dönemde İlahiyat Fakültelerinde Arapça Eğitimi ve Araştırmaları

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:03
İlahiyat Fakültelerinde Arapça Eğitimi ve Araştırmaları Çalıştayı
 
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi tarafından, OMTEL Otel’in Toplantı Salonu’nda, “İlahiyat Eğitiminde Arapça Eğitim ve Araştırmaları” başlıklı çalıştay düzenlendi.
 
Çalıştayın açılışına; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hakan Leblebicioğlu, İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yavuz Ünal, Turizm Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Recep Tapramaz ve öğretim üyeleri katıldı
 
İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyelerinden Yrd. Doç Dr. Murat Yıldız’ın Kuran-ı Kerim tilaveti ile başlayan çalıştayda açılış konuşmasını yapan düzenleme kurulu başkanı Prof. Dr. Soner Gündüzöz, “Arapça öğretimi günümüzde büyük bir önem arz etmektedir. Hızlı bir şekilde artan İlahiyat Fakülteleri ve öğrencilerinin sayısı bu durumu doğrulamaktadır. Roland Barthes isimli düşünüre göre toplumu şekillendiren en önemli dört bilimden birisi dil bilimidir. Arapça da İslam düşüncesini şekillendirecek öncü bilimlerden birisidir. Bilhassa hadislerin Arap dilinde öğrenilmesi büyük bir önem arz etmektedir. Çalıştay içerisinde öncelikle İmam Hatip Liseleri’nde, hazırlık sınıflarında, lisans ve lisans­üstü Arapça öğretimi, önemi ve stratejik hedefleri ele alınacaktır.” dedi.
 
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yavuz Ünal, “Bu toplantı tüm İlahiyat Fakülteleri adına önemli ve kritik bir toplantıdır. Arapça bu toplumda bir ilahiyatçının itibarını, sosyal misyonunu dünya ve ahiret açısından üstlenebilmesi için olmazsa olmaz bir ilimdir. Arapça öğretimi hususunda sorumluluktan kaçmaksızın tüm olumsuzlukları bertaraf etme uğraşı verilmelidir. Mezun edilen öğrenciden beklenilen derdini anlatabilen, ulum-u İslami’nin özüne ilk kaynaklardan inebilen bir tutum geliştirmesidir. Eğitim işi profesyonellik istemektedir. Dolaysıyla bu süreçte bir yol haritasının çıkartılması ve gerekenin özenle yerine getirilmesi gerekmektedir.” Şeklinde konuştu.
 
Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hakan Leblebicioğlu, “Böyle bir toplantının düzenlenmesinden rektörlük adına duyulan memnuniyeti belirtmek isterim. Bizim kültürümüz Arapça ile yoğrulmuştur. Karanlık çağlar olarak adlandırılan dönemde Arap dilindeki bilimsel içerikli milyonlarca el yazması eser Arapçanın önemini vurgulamaktadır. Günümüzde Tıp fakültelerinde çekirdek eğitimi programı uygulanmaktadır ve öğrenciler için derslerle ilgili bilgi çeşitlendirilmektedir. Arapça bazında da bu tür bir program oluşturulması önem arz etmektedir. Bu çalıştay sayesinde bu gibi programların nasıl gerçekleştirileceği üzerine görüşler ortaya konacaktır. Küreselleşen dünyada daha fazla sayıda insana, nasıl kaliteli bir eğitim verileceğinin tartışılması noktasında bu çalıştaydan önemli sonuçların elde edileceğine inanılmaktadır.” dedi.
الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:20

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
1. Selamlaşma-Tanışma
Mardin Artuklu Üniversitesi - Tahirhan AYDIN

Kendini tanıtma, cinsiyet, uyruk, memleket, yaş, doğum tarihi, vedalaşma 1. Harfler
2. Harekeler
3. Uzun ünlüler (med harfleri)
4. Nekira-Marife
5. Kamerî, şemsî harfler Konuşma- dinleme ağırlıklı

- Arapçanın seslerini işiterek ayırt eder.
- Harfleri işiterek harekeler (uzun ve kısa ünlüler).
- Şemsî ve kamerî harflerin telaffuz özelliklerini tanır.
- Arapçanın harflerini doğru telaffuzla seslendirir.
- Arapçanın harflerini bağlar.
- Belirli-belirsiz isimleri ayırt eder.
- Selamlaşma ve tanışma ile ilgili temel yapıları doğru biçimde kullanır.
- Basit, karşılıklı iletişim kurar.

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:21

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
2. Karşılaşma-Görüşme
Mardin Artuklu Üniversitesi - Tahirhan AYDIN

Karşılaştığı biriyle konuşma, biriyle iş vs. Hususunda konuşma-görüşme 1. İsm-i işaret/iki istifham edatı ile soru
2. Müennes ismi işaret / iki istifham edatı ile soru
3. Mekan sorusu-cevap/mekan zarfı eyne ve türevleri (olumlu-olumsuz)
4. Sayılar (0-10) ve madudu Konuşma- dinleme ağırlıklı
- Karşılaştığı kişilerle temel ifadeler kullanarak tanışır.
- Dinlediklerinde geçen istifham edatlarını tanır.
- Dinlediklerinde geçen sayıları belirler.
- Yakın çevresindeki nesnelerin yerini sorar.
- Yakın çevresindeki nesneleri gösterir.
- Gerçek ya da görsel materyaldeki nesnelerin sayısını yazar.
- Gerçek ya da görsel materyaldeki nesnelerin sayısını söyler.
- Karşılaştığı kişinin temel bilgilerini sorar (kim olduğu, nereli olduğu, uyruğu vb.)
- İsim ve Fiil çeşitlerini tanır.
- İsimlerin cümle içerisindeki tekil, ikil ve çoğul durumlarını tanır.

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:22

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
3. Haftanın Günleri ve Aylar
Mardin Artuklu Üniversitesi - Tahirhan AYDIN

Haftanın günleri ve aylar, 1. Munfasıl ve Muttasıl zamir
2. Sayılar (11-19) ve madudu
3. Muttasıl-munfasıl karşılıkları
4. Erillik-Dişillik (müz-müe)
Basit isim cümleleri
- Dinlediklerinde geçen sayıları belirler.
- Gerçek ya da görsel materyaldeki nesnelerin sayısını söyler.
- Dinlediklerinde haftanın günlerini belirler.
- Kendini basit düzeyde (adı, yaşı, mesleği, yaşadığı yer, uyruğu) tanıtır.
- Başkalarını basit düzeyde (adı, yaşı, mesleği, yaşadığı yer, uyruğu) tanıtır.
- Sahip oldukları ile ilgili yazar.
- Sahip oldukları ile ilgili konuşur.
- Başkalarının sahip oldukları ile ilgili yazar.
- Başkalarının sahip oldukları ile ilgili konuşur.
- Dinlediklerinde ayları belirler.
- Basit isim cümleleri kurar.
- Haftanın günlerini ve ayları yazılı ifadelerinde kullanır.
- Haftanın günlerini ve ayları sözlü iletişimde kullanır.

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:23

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
4. Zaman ifade etme
Mardin Artuklu Üniversitesi - Tahirhan AYDIN

Saatleri söyleme, günleri ve sabah, akşam, öğlen vakitlerini söyleme 1. İsim cümlesi
2. Tesniye –Cemi ve cümlede adedi uyum
3. Fiil cümlesi (muzari ile)+fail
4. Fiil cümlesi (muzari ile)+meful
5. Sıra sayıları (1-12) Basit isim cümleleri
Filler kullanılmaya başlanacak; sülasi mücerret muzari fillerin salimleri bütün çekimleriyle verilecek.
- Dinlediklerinde günün bölümlerini ve saatleri fark eder.
- Okuduklarında günün bölümlerini ve saatleri ayırt eder.
- Yazılı ifadelerinde günün bölümlerini ve saati belirtir.
- Sözlü ifadelerinde günün bölümlerini ve saati belirtir.
- Bir gününü anlatır (rutin ve düzenli işler ile ilgili).
- Arkadaşının (muhatap/tekil-ikil-çoğul) bir gününü anlatır.
- Arkadaşının (gaib/tekil, ikil, çoğul) bir gününü anlatır.
- Cümle türlerini birbirinden ayırır (isim-fiil-şibih).

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:25

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
5. Üniversitede Hayat
Ankara Üniversitesi - Ömer Acar

Sınıf, kantin, kütüphane, sınav, yurt hayatı, aile özlemi, yeni arkadaşlıklar, 1. Muzari fiil zamirleri
2. Ebvab-ı sitte Mizan-ı sarfi
3. Harf-i cer
4. Merfu-mansub-mecrur kavramı Muzarifiillerin salim kipleri kullanılmaya devam edilecek.
Basit isim cümleleri

- Farklı türdeki fiillerin yapısal özelliklerini (ebvab-ı sitte) tanır.
- Okuduklarında farklı fiil türlerini ayırt eder (ebvab-ı sitte).
- Dinlediklerinde geçen harf-i cerleri belirler.
- Okuduklarında geçen harf-i cerleri fark eder.
- İşittiği mecrur sözcükleri diğerlerinden ayırır.
- Okuduklarında geçen mecrur sözcükleri diğerlerinden ayırır.
- Harf-i cerleri uygun bağlamda yazılı olarak kullanır.
- Harf-i cerleri uygun bağlamda sözlü olarak kullanır.
- Bir gününü anlatır (rutin ve düzenli işler ile ilgili).
- Arkadaşının (muhatap/tekil-ikil-çoğul) bir gününü anlatır.
- Okul ve eğitim hayatıyla ilgili bilgiler verir (okulu, arkadaş sayısı, yakın arkadaşları, gittiği yerler, kütüphane hakkındaki düşünceleri vb.).
- Bir başkasının okul ve eğitim hayatı ile ilgili bilgiler verir (okulu, arkadaş sayısı, yakın arkadaşları, gittiği yerler, kütüphane hakkındaki düşünceleri vb.).

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:26

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
6. Alışveriş
Ankara Üniversitesi - Ömer Acar

Alışveriş merkezi, pazar, mağazalar, giysi satın alma, satış elemanları, para ödeme,

1. Yalnızca Sülasilerde mazi-muzari
2. Efâl-i hamse
3. Sülasideemr-i hazır-neyh
4. Rubai mücerred örneklerle-cümle içinde - Dinlediklerinde farklı sosyal ortamları fark eder (alışveriş merkezi, çarşı, manifatura, pastane, manav vb.).

- Okuduklarında farklı sosyal ortamları belirler (alışveriş merkezi, çarşı, manifatura, pastane, manav vb.).
- Dinlediklerinde basit sınıf içi ve dışı yönergeleri fark eder (kitabını aç, ışığı söndür, yerine otur, eve git, arkadaşına söyle, satın al, giy, çıkar, vb. ve bunların olumsuzları).
- Basit sınıf içi ve dışı yönergeleri uygular (kitabını aç, ışığı söndür, yerine otur, eve git, arkadaşına söyle, satın al, giy, çıkar vb. ve bunların olumsuzları).
- Basit sınıf içi ve dışı yönergeler verir (kitabını aç, ışığı söndür, yerine otur, eve git, arkadaşına söyle, satın al, giy, çıkar vb. ve bunların olumsuzları).
- Arkadaşıyla ilgili temel ve gündelik bilgileri yazılı olarak verir (muhatap ikil/çoğul ve müennes, gaib ikil/çoğul kullanması sağlanmalıdır.).
- Arkadaşıyla ilgili temel ve gündelik bilgileri sözlü olarak verir (muhatap ikil/çoğul ve müennes, gaib ikil/çoğul kullanması sağlanmalıdır.).
- Alışveriş sırasında temel gündelik ihtiyaçlarını karşılar. (Fiyat sorma, reyon sorma, aradığı ürünü anlatma, ödeme yapma, sipariş verme, para üstü alma vb.)
الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:27

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
7. Şehirde Öğrencinin Bir Günü
Ankara Üniversitesi - Ömer Acar

Öğrencinin okul dışındaki hayatı, sinema, tiyatro, hobiler 1. Mezid 3+1 (İf’âl)
2. Mezid 3+1 (Tef’îl)
3. Mezid 3+1 (Mufâale)
4. Mezid 3+2 (İnfiâl)
5. Sayılar (20-90 arası العقود) - Dinlediklerinde ve okuduklarında "if'al" veznindeki fiilleri belirler (Günlük sosyal hayat etkinlikleri içeren metinler kullanılmalıdır. Metinler içerisinde 20-90 arası onluk sayılardan bazılarının geçmesi sağlanmalıdır).
- "if'al" veznindeki fiillerin anlam özellikleri ile ilgili fikir edinir.
- "if'al" veznindeki fiillerin yapısal özellikleri ile ilgili fikir edinir.
- Dinlediklerinde ve okuduklarında "tef'il" veznindeki fiilleri belirler (bir tiyatro etkinliği ile ilgili diyalog, arkadaşını etkinliğe davet etme, etkinlik için yer ayırtma vb. konuları içeren bir metin kullanılmalıdır. Metin içerisinde 20-90 arası onluk sayılardan, daha önceki parçada geçmemiş olanların geçmesi sağlanmalıdır).
- "tef'il" veznindeki fiillerin anlam özelliklerini açıklar.
- "tef'il" veznindeki fiillerin yapısal özelliklerini açıklar.
- Dinlediklerinde ve okuduklarında "mufaale" veznindeki fiilleri belirler (Bir resim-heykel sergisinde konuşulanlar, yapılan yorumlar, sanatçının geçmişi ve çalışmaları vb. bir konuyu içeren metinler kullanılmalıdır. Kullanılan metin içerisinde 20-90 arası onluk sayılardan, daha önceki metinler içerisinde geçmemiş olanların kullanılması gerekmektedir).
- "mufaale" veznindeki fiillerin anlam özelliklerini açıklar.
- "mufaale" veznindeki fiillerin yapısal özelliklerini açıklar.
- Dinlediklerinde ve okuduklarında "infiâl" veznindeki fiilleri belirler (Dünya çapında ismi duyulmuş bir filmin yönetmeni ile yapılan söyleşi metni, verilmek istenen konuya göre yeniden düzenlenerek kullanılabilir. Metin içerisinde 20-90 arası onluk sayılardan bazılarının karışık sırayla geçmesi sağlanmalıdır).
- "infiâl" veznindeki fiillerin anlam özelliklerini açıklar.
- "infiâl" veznindeki fiillerin yapısal özelliklerini açıklar.
- Ziyaret ettiği bir sergide gördükleri hakkında sözlü olarak bilgi alışverişinde bulunur (öğrencinin, ünite içerisinde öğrenilen fiil türlerinden örnekler kullanması sağlanmalıdır. Ayrıca 20-90 arası onluk sayılardan bazıları kullanması için yönlendirici sorularla teşvik edilmelidir).
- Daha önce izlediği ve etkilendiği bir filmin konusunu yazılı olarak anlatır (öğrencinin, ünite içerisinde öğrenilen fiil türlerinden örnekler kullanması sağlanmalıdır. Ayrıca 20-90 arası onluk sayılardan bazıları kullanması için teşvik edilmelidir).
- Tiyatro gösterimine davet etmek için bir arkadaşıyla telefonda görüşür (oyunun genel konusu, nerede gösterileceği, bilet fiyatı, oyunun kaçıncı kez sergilendiği vb. bilgileri diyalog içerisinde paylaşmaları beklenmektedir. Ünite içerisinde yeni öğrenilen fiil türlerinin ve sayıların kullanımı için teşvik edilmelidir).

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:28

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
8. Ulaşım Vasıtaları
Ankara Üniversitesi - Ömer Acar

Trafik, trafik işaretleri, araba, bisiklet, tren, , Uçak, trafik kazası, oto kiralama, turizm acentesi, bilet alma, konaklama, yol sorma 1. Mezid 3+2 (iftiâl)
2. Mezid 3+2 (tefa’’ul)
3. Mezid 3+2 (Tefâ’ul)
4. Mezid 3+2 (if’ilâl)
5. Sayılar (20-50) ve madudu - Dinlediklerinde ve okuduklarında "iftiâl" veznindeki fiilleri belirler (Trafikte görülebilecek bazı durumları içeren çeşitli kısa diyaloglar kullanılmalıdır. Kullanılan metin içerisinde 20-30 arası sayılar ve madudlarının geçmesine dikkat edilmelidir).
- "iftiâl" veznindeki fiillerin anlam özelliklerini açıklar.
- "iftiâl" veznindeki fiillerin yapısal özelliklerini açıklar.
- Dinlediklerinde ve okuduklarında "tefa''ul" veznindeki fiilleri belirler (Bir uçak yolculuğu öncesinde, uçak personeli arasında geçen ve yapılacak yolculukla ilgili bilgilerin paylaşıldığı bir diyalog kullanılmalıdır. Kullanılan metin içerisinde 30-40 arası sayılar ve madudlarının geçmesine dikkat edilmelidir).
- "tefa''ul" veznindeki fiillerin anlam özelliklerini açıklar.
- "tefa''ul" veznindeki fiillerin yapısal özelliklerini açıklar.
- Yaşadığı bir trafik olayını ya da bir yolculuğu yazılı olarak anlatır (ünite içerisinde öğrendiği ifti'al ve tefa''ul veznindeki yeni fiillerin kullanımı teşvik edilmelidir).
- Dinlediklerinde ve okuduklarında "tefâ'ul" veznindeki fiilleri belirler (Bir Arap ülkesine yapılan ziyaret sırasında araç kiralama ve gidilecek yer hakkında bilgi alma vb. durumları içeren metinler kullanılmalıdır. Kullanılan metin içerisinde 40-50 arası sayılar ve madudlarının geçmesine dikkat edilmelidir).
- "tefâ'ul" veznindeki fiilleri doğru anlamlarıyla cümle içinde kullanır.
- "tefâ'ul" veznindeki fiillerin yapısal özelliklerini açıklar.
- Dinlediklerinde ve okuduklarında "if'ilâl" veznindeki fiilleri belirler (Bir seyahat için olan yapma, acentelerle görüşme, bilet fiyatları alma, bilet ayırtma, telefon hizmeti alma vb. durumları içeren metinler kullanılmalıdır. Kullanılan metin içerisinde 20-50 arası sayılar ve madudlarının geçmesine dikkat edilmelidir).
- "if'ilâl" veznindeki fiilleri doğru anlamlarıyla cümle içinde kullanır.
- "if'ilâl" veznindeki fiillerin yapısal özelliklerini açıklar.
- Dinlediği bir yol tarifini harita ya da kroki üzerinde gösterir (ünite içerisinde öğrenilen vezinlere ait sözcüklerin yanı sıra 20-50 arası sayıların ve madudlarının kullanılmasına dikkat edilmelidir).
- Bir noktadan diğerine gitmek için izlenecek yolu sözlü olarak tarif eder (bu kazanım sırasında ünite içerisinde öğrenilen vezinlere ait sözcüklerin yanı sıra 20-50 arası sayıların mesafelerle ilgili olarak (adım, metre, km vb.) kullanılması sağlanmalıdır).
- Kroki ya da harita üzerinde çizilmiş bir yol tarifini yazılı olarak ifade eder ((bu kazanım sırasında ünite içerisinde öğrenilen vezinlere ait sözcüklerin yanı sıra 20-50 arası sayıların mesafelerle ilgili olarak (adım, metre, km vb.) kullanılması sağlanmalıdır. Bunun için kroki üzerinde verilen yol tarifinde mesafeler sayılarla gösterilebilir).

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:30

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
9. İletişim Vasıtaları
Yıldırım Beyazıt Üniversitesi - Hacı YILMAZ

İnternet (iletişim boyutu), sosyal medya 1. Mezid 3+3 (İstif’âl)
2. Sülasiİsm-i fail
3. Sülasiİsm-i mef’ûl
4. Mübteda haber ismi fail ve İsmi meful kullanımları ağırlıklı - İşittiklerinde ve okuduklarında geçen mezid fiilleri belirler.
- İşittiklerinde ve okuduklarında geçen "istif'al" veznindeki fiilleri belirler.
- "İstif'al" veznindeki fiillerin anlam özelliklerini fark eder.
- İşittiklerinde ve okuduklarında geçen sülasiism-i failleri belirler.
- Sülasiism-i faillerin yapısal özelliklerini tanır.
- Kendisine verilen uygun fiillerden sülasiism-i fail oluşturur.
- İşittiklerinde ve okuduklarında sülasiism-i mef'ulleri belirler.
- Sülasiism-i mef'ullerin yapısal özelliklerini tanır.
- Kendisine verilen uygun fiillerden sülasiism-i mef'uller oluşturur.
- Telefon görüşmesi gerçekleştirir (Selamlaşma, aradığı kişiyi telefona isteme, yanlış arama için özür dileme, iyi günler dileme, randevu alma vb. ile öğrendiği dilbilgisel yapıları kullanması sağlanmalıdır.)
- Kişisel bir mektup yazar (öğrendiği dilbilgisel yapıları kullanması sağlanmalıdır).
- Arapça klavye kullanarak kısa bir metin yazar (öğrendiği dilbilgisel yapıları kullanması sağlanmalıdır).
- E posta gönderir (öğrendiği dilbilgisel yapıları kullanması sağlanmalıdır).
- Aldığı kişisel mektuplara ve e postalara cevap yazar (öğrendiği dilbilgisel yapıları kullanması sağlanmalıdır).

الطالب المجتهد
IP
scelik
Moderator
Moderator
Simge
Yabancılar için Türkçe Öğrenimi

Kayıt Tarihi: 01Ekim2006
Konum: Rize
Gönderilenler: 7217

Alıntı scelik Cevapla bullet Gönderim Zamanı: 03Mayıs2012 Saat 10:31

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

ARAPÇA DERS KİTABI ÖĞRETİM PROGRAMI
Editörler:
Musa YILDIZ
Nurettin CEVİZ
Soner GÜNDÜZÖZ

Ünite Tema İçerik Dilbilgisi Konuları Açıklamalar-Kazanımlar
10. Yiyecek ve İçecekler
Yıldırım Beyazıt Üniversitesi - Hacı YILMAZ

Sabah, öğlen, akşam, lokanta, arkadaşları yemeğe davet, yemek tarifi, yemek programları, sipariş verme, sipariş alma 1. Aksam-ı seb’a (AS) sahih salim)
2. AS: Mehmuz
3. İsm-i cins-İsm-i vahde (ta-i merbuta)
4. Kane ve ehavatuhu Kane ve ahavâtuha konusu daha sonra ayrıntılı olarak tekrar ele alınacaktır.

- İşittiklerinde yemek öğünleri ile ilgili bilgileri fark eder.
- Okuduklarında yemek öğünleri ile ilgili bilgileri belirler.
- Günün bölümleri ile yemek öğünleri arasında ilişki kurar (4. Ünitede üzerinde durulan günün bölümleri hatırlanmalıdır.)
- Bir yemek tarifindeki yönergeleri uygular (bunun için 6. Ünitede üzerinde durulan emir ve nehiy fiilleri hatırlanarak yemek hazırlamayla ilgili canlandırma etkinlikleri kullanılabilir.)
- Dinlediklerinde ve okuduklarında geçen fiillerin yapısal özelliklerini fark eder (AS üzerinde durulmalıdır).
- Dinlediklerinde ve okuduklarında geçen fiillerin yapısal özelliklerini ayrıntılı olarak belirler (Mehmuz fiiller üzerinde durulmalıdır).
- Yemek için alışveriş listesi hazırlar.
- Yemek için alışveriş yapar.
- Arkadaşını yemeğe davet etmek için davetiye hazırlar.
- İşittiklerinde ve okuduklarında kane ve ahavatuha'yı fark eder.
- Kane ve ahavatuha'nın anlam özelliklerini tanır.
- Bir lokantanın menüsündeki yemekler ile ilgili bilgi alır (içindekiler, fiyatı vb.).
- Bir lokantanın menüsündeki yemekler ile ilgili bilgi verir (içindekiler, fiyatı vb.).
- Katıldığı bir davet ile ilgili izlenimlerini yazılı olarak paylaşır (Kane ve ahavatuha'nın mazi müzekker ve müennes tekil çekimleri kullanılabilir).
- Katıldığı bir davet ile ilgili izlenimlerini sözlü olarak paylaşır (Kane ve ahavatuha'nın mazi müzekker ve müennes tekil çekimleri kullanılabilir)
- İşittiklerinde ve okuduklarında cins isimleri fark eder.
- İşittiklerinde ve okuduklarında teklik bildiren isimleri fark eder.
- Teklik bildiren isimler ile cins isimler arasında yapısal karşılaştırma yapar.
- Teklik bildiren isimler ile cins isimler arasında anlamsal karşılaştırma yapar.
- Yazılarında teklik bildiren isimler ile cins isimleri kullanır.
- Teklik bildiren isimler ile cins isimleri sözlü anlatım sırasında kullanır.

الطالب المجتهد
IP

Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide

Bu Sayfa 0,125 Saniyede Yüklendi.



gebelik hesaplama | ehliyet yenileme | boğaz ağrısına ne iyi gelir | apandisit belirtileri | mtv hesapla | hamile kalmanın yolları | rüya yorumları tabirleri | rüya yorumları tabirleri | kombi bakımı | kombi servisi | kredi mevduat | krediler bankalar | arapça sözlük | arapça çeviri | uygun krediniz | banka şubeleri | finansbank internet bankacılığı | akbank müşteri hizmetleri | ziraat bankası internet bankacılığı | ziraat internet bankacılığı | finansbank internet bankacılığı | en uygun ihtiyaç kredisi